Hälsoslussen - Kontakta min medarbetare
Den här tjänsten kräver inloggningHär kan du förmedla kontaktuppgifter till en medarbetare som önskar stöd av Hälsoförsäkringen och som har givit samtycke till att du ber oss kontakta hen.
OBS! Din medarbetare måste vara informerad om att Hälsoslussen kommer att ringa.
Tjänsten gäller följande försäkringar:
- Skandia Hälsoförsäkring
- Skandia Hälsoförsäkring Start
***Hälsoslussen kommer försöka nå din medarbetare under 2 vardagar, med start vardagen efter att ärendet skickats in.
Om du som arbetsgivare vill vara involverad från start och få tillfälle att förmedla hur du ser på den aktuella situationen så ber vi dig istället att använda den här e-tjänsten Trepartsmöte
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- Befattning
- Arbetsplats
- Hälsotillstånd
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
- Den personuppgiftsansvarige ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- Raderas 7 dagar efter avslut av ärendet.
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Övriga upplysningar
Vid funderingar kopplad till vår behandling av personuppgifter, se mer information på vår hemsida https://sophiahemmetrehabcenter.se/ under, Om SRC - Personuppgiftshantering.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten - Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndigheten hemsida https://www.imy.se/ för mer information om ur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Sophiahemmet Rehab Center
dataskydd@sophiahemmetrehabcenter.se