Trepartsmöte
Den här tjänsten kräver inloggningHär kan du som arbetsgivare beställa tjänsten för trepartsmöte.
Ett trepartsmöte kan du som arbetsgivare initiera vid tecken på ohälsa hos en medarbetare då du som arbetsgivare vill vara involverad och få tillfälle att förmedla hur du ser på den aktuella situationen. Om du istället vill förmedla kontaktuppgifterna till en medarbetare som önskar stöd av hälsoförsäkringen använd e-tjänst Hälsoslussen – Kontakta min medarbetare.
Trepartsmöte är ett inledande möte, där en representant från arbetsgivaren, medarbetaren och en hälso- och rehabvägledare träffas och samtalar om vilka behov som finns och vilka utredande- behandlande och/eller rehabiliterande insatser och stöd hälsoförsäkringen kan erbjuda.
Trepartsmöte kan vara aktuellt vid:
• psykisk ohälsa
• belastningsrelaterad smärta
• nedsatt eller förändrad prestation
• upprepad korttidsfrånvaro
• pågående sjukskrivning
Ett trepartsmöte kan vara fysiskt på SRC´s kontor i Stockholm/Göteborg eller digitalt, på svenska eller engelska. Du som arbetsgivarrepresentant ansvarar för att bjuda in och informera medarbetaren om syftet med mötet.
Pris (2025): 6 000: - + moms. Ingen kostnad utgår om trepartsmötet leder till stöd för medarbetaren inom hälsoförsäkringen. Kan ej hälsoförsäkringen aktiveras på grund av karens (tidigare nyttjande) eller om hälsoförsäkringen bedöms vara fel vårdnivå, kvarstår kostnaden för trepartsmötet.
Delfinansiering
Du som arbetsgivare kan ansöka om bidraget ” Arbetsplatsinriktat rehabiliteringsstöd” via Försäkringskassan. Bidraget täcker halva kostnaden och kan som högst uppgå till 20 000 kr per arbetstagare och kalenderår (2025-års nivå). Bidrag lämnas med högst totalt 200 000 kr per arbetsgivare och kalenderår och utbetalas direkt till arbetsgivaren. Se mer information på Försäkringskassans hemsida och information till arbetsgivare eller ring Försäkringskassan på telefon 0771-179000. Arbetsplatsinriktat rehabiliteringsstöd - Försäkringskassan
Denna tjänst uppfyller alla lagenliga krav på säker överföring av informationen.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- Befattning
- Arbetsplats
- Hälsotillstånd
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
Lagringstid
- Raderas 7 dagar efter avslut av ärendet.
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Övriga upplysningar
Vid funderingar kopplad till vår behandling av personuppgifter, se mer information på vår hemsida https://sophiahemmetrehabcenter.se/ under, Om SRC - Personuppgiftshantering.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten - Integritetsskyddsmyndigheten. Besök hemsidan https://www.imy.se/ för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Sophiahemmet Rehab Center
dataskydd@sophiahemmetrehabcenter.se